|
REC1833106 |
Els objectius de desenvolupament sostenible ODS (LOMLOE) |
2023-2024 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
1/7/2024 - 24/7/2024 (30 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Associació Aprenonline
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
4CAO Els objectius de desenvolupament sostenible ODS (LOMLOE)
|
| |
Inscripció |
01/09/2023 - 01/07/2024 |
|
|
Cost matrícula (Euros) |
55
|
| |
Descripció i Metodologia: |
La LOMLOE té presents els objectius de l’Agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible aprovada per l’Assemblea General de les Nacions Unides, i pretén que es treballin als centres educatius. En aquest curs treballem els 17 objectius de desenvolupament sostenible (ODS), amb diferents propostes d’activitats.
La metodologia del curs: El curs està en un campus virtual, on hi ha les explicacions teòriques, ja sigui en text, imatges, infografies o algun vídeo, i després, el participant ha de realitzar unes tasques on es demostra que ha interioritzat la part teòrica.
Dins del campus virtual hi ha diferents pàgines i filmets amb teoria, explicacions de propostes didàctiques… el participant ho ha d’anar llegint, interactuant si cal, buscar informació que se sol·licita. Després ha de contestar preguntes, proposar reflexions i activitats didàctiques.
Trobareu més informació al web https://aprenonline.org/cursos/183-objectius-desenvolupament-sostenible/
|
| |
Objectius |
Objectiu general:
Conèixer i aplicar a l’aula els objectius de desenvolupament sostenible.
Objectius específics
- Entendre la finalitat dels 17 objectius de desenvolupament sostenible (ODS), creats per les Naciones UNides, en la nostra societat
- Conèixer i aplicar els 17 objectius de desenvolupament sostenible (ODS) en la pràctica docent diària.
- Treballar diferents activitats on s'aprenen de forma explícita cada un dels 17 objectius
- Conèixer les 5 esferes de l’Agenda 2030, agrupació en petits grups dels objectius.
- Treballar l’esfera de les persones, i els objectius; ODS 1. Fi de la pobresa; ODS 2. Fam zero; ODS 3. Salut i benestar; ODS 4. Educació de qualitat; ODS 5. Igualtat de gènere
Treballar l’esfera del planeta, amb els objectius: ODS 6. Aigua neta i sanejament; ODS 12. Producció i consum responsables; ODS 13. Acció pel clima; ODS 14. Vida submarina; ODS 15. Vida d'ecosistemes terrestres
- Treballar l’esfera de la prosperitat, i els objectius; ODS 7. Energia neta i assequible; ODS 8. Treball decent i creixement econòmic; ODS 9. Indústria, innovació i infraestructures; ODS 10. Reducció de desigualtats; ODS 11. Ciutats i comunitats sostenibles
- Treballar l’esfera de la pau, i l’objectiu; ODS 16. Pau, justícia i institucions sòlides
- Treballar l’esfera d’aliances, i l’objectiu: ODS 17. Aliança per assolir els Objectius.
- Crear activitats que treballin explícitament els ODS
- Detectar activitats on sigui possible introduir de forma implícita els ODS en les diverses matèries.
|
| |
Continguts |
- Tema 1:
Introducció dels 17 objectius de desenvolupament sostenible.
Principis fonamentals de l’Agenda 2030.
Les 5 esferes de l’agenda 2030.
- Tema 2:
Esfera: Persones. ODS 1. Fi de la pobresa; ODS 2. Fam zero; ODS 3. Salut i benestar; ODS 4. Educació de qualitat; ODS 5. Igualtat de gènere.
Activitats explícites.
Presència implícita en diferents matèries.
- Tema 3:
Esfera: Planeta. ODS 6. Aigua neta i sanejament; ODS 12. Producció i consum responsables; ODS 13. Acció pel clima; ODS 14. Vida submarina; ODS 15. Vida d'ecosistemes terrestres
Activitats explícites.
Presència implícita en diferents matèries.
- Tema 4:
Esfera: Prosperitat. ODS 7. Energia neta i assequible; ODS 8. Treball decent i creixement econòmic; ODS 9. Indústria, innovació i infraestructures; ODS 10. Reducció de desigualtats; ODS 11. Ciutats i comunitats sostenibles
Activitats explícites.
Presència implícita en diferents matèries.
- Tema 5:
Esfera: Pau. ODS 16. Pau, justícia i institucions sòlides Esfera: Aliances. ODS 17. Aliança per assolir els objectius
Activitats explícites.
Presència implícita en diferents matèries.
|
| |
Formador/a |
Elisabet Pla Roma
|
| |
Avaluació |
Un cop duta a terme la tasca, el formador/a l’avaluarà, indicant si s’ha superat o hi ha algun detall a millorar. Si és així, el participant l’haurà de millorar seguint els consells del formador/a. No hi ha exàmens. L'avaluació és sempre qualitativa.
En el tema 1 s’introdueix el concepte dels 17 objectius de desenvolupament sostenible, quina és la finalitat de cada concepte, què és i que significa aquestes estratègies mundials de la Unesco i l'agenda 2030. El participant haurà de llegir i observar el que se li exposa, buscar algunes dades a internet, i contestar, a partir del que ha après, unes preguntes objectives i d’altres d’opinió. També s'avaluarà la interiorització i, a ser possible, la posada en pràctica de diferents activitats.
També es treballaran les 5 esferes, com s’agrupen els ODS, i el participant contestarà unes preguntes objectives.
En el tema 2 es treballa la primera esfera, que agrupa els ODS relacionats amb el benestar de les persones.
El participant haurà d’investigar dades a partir de preguntes i exposar-les, també es proposarà com a centre si podem millorar aquest objectiu i alguns hàbits individuals que pot practicar l’alumnat. El participant haurà d’enriquir les propostes i exposar-ho.
En el tema 3 es treballa l’esfera que fa referència a la protecció del planeta, es plantejaran hàbits individuals, familiars i al centre. Es proposaran diferents activitats didàctiques, tant d’estudi de dades, com d'hàbits ecologistes segons l’edat de l’alumnat. El participant ha de corroborar l’eficàcia de les propostes, detectant alguns errors i algunes mancances que enriquirien la proposta inicial.
En el tema 4 es treballa com fer compatible el nostre estil de vida amb la sostenibilitat de l’entorn. Aquí es proposen diferents projectes i recerques que el participant haurà de valorar i opinar, fent reflexions que ajudin en la prosperitat sostenible a partir d’activitats didàctiques.
En el tema 5, i per tancar el curs, es treballa la 5a esfera, que fa referència als mateixos ODS, a partir de la pau i justícia de tots els països. Se suggereixen unes activitats de reflexió per la continuïtat dels ODS. El participant ha de proposar una activitat didàctica interdisciplinari (com a mínim 2 matèries) on es treballin de forma explícita com a mínim 4 objectius de 2 esferes diferents.
La persona formadora avaluarà cada una de les activitats, projecte i formularis. Si no assoleix de forma satisfactòria els propòsits del curs, se li recomanaran algunes millores.
L'avaluació és sempre qualitativa.
|
| |
Requisits de certificació |
Per obtenir la certificació d'aquest curs és necessari:
Haver presentat el 100% de les activitats proposades assolint un nivell satisfactori.
Haver contestat l'enquesta de valoració final. En aquesta enquesta es recull el grau de satisfacció de tots els participants.
|
| |
E-mail |
info@aprenonline.org
|
| |
|
|
|